10 nov. SIS DÈCADES GRAVADES EN OR.
Aquest novembre vull compartir amb vosaltres una història que ha anat prenent forma al meu taller al llarg dels anys. Sovint, quan algú em contacta per encàrrecs, m’explica no només quin tipus de joia desitja, sinó també algun detall íntim de qui la rebrà. A partir d’aquests petits fragments de vida, començo a imaginar la peça que donarà forma a la seva història.
Sempre busco la inspiració en la natura, en els seus cicles i textures, i converteixo aquests elements en metàfores personals. Aquestes arracades, per exemple, van néixer com a regal d’un seixantè aniversari. Em van portar or per fondre i vaig reciclar joies velles, donant-los nova vida.
En la peça hi vaig gravar sis anelles concèntriques, sis dècades com les del tronc d’un arbre. L’arbre, amb els seus anells, ens parla del pas del temps, dels cicles que el transformen, de les estacions que hi deixen empremta. Com un record de la vida i de l’energia que perdura, aquestes arracades són més que or: són el símbol del temps, de la memòria i de la vida inesgotable que portem dins.